Avrupa'da 6, Dünyada 8. Sırada Fakat Yatırımlar Malatya'ya Ulaşmıyor...?
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'yi Avrupa'nın 6., dünyanın 8. Yüksek Hızlı Tren işletmecisi yaptıklarını belirtti. 2024 yılının Ocak ayında Malatya'ya gelen Bakan Uraloğlu, Sivas ve Malatya arasındaki hızlı tren projesini bitirdiklerini ve yatırım programlarına dâhil edeceklerini açıklamıştı. Ancak 2024 yılının ilk 7 ayında Malatyalıların sabırsızlıkla beklediği hızlı tren çalışmalarına bir türlü başlanılamadı.

“Zigana Tüneli Kalkınma Yolu Projesinin Karadeniz’deki Önemli Bağlantılarından Biri Olacak”
Tüm Türkiye’de olduğu gibi Trabzon’da da dev yatırımlar ile dört baştan imar etmeye devam ettiklerini ifade eden Bakan Uraloğlu, son 22 yılda Trabzon’un ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 147,5 milyar lira yatırım gerçekleştirdiklerini belirterek, “Trabzon’un 2003’te 56 kilometre olan bölünmüş yolunu 242 kilometreye çıkardık. Karadeniz Sahil Yolunu tamamladık. Yılan hikayesine dönen Tanjant Yolu’nu da yine biz tamamladık. Zigana tüneli ile iki asra yakın bir süredir yapım, iyileştirme çalışmasının yürütüldüğü güzergaha adeta bir mühür vurduk. Trabzon’u Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum’a bağlayan 14,5 kilometre uzunluğunda Yeni Zigana Tüneli’ni çift tüplü olarak inşa ettik. Açıldığı günden bu yana Yeni Zigana Tünelimizden 2 milyon 200 bin üstünde araç geçti. Zigana Tüneli Trabzon’u, Karadeniz’i sadece Gümüşhane’ye, Bayburt’a veya Erzurum’a bağlamıyor. Bütün doğu ve Güneydoğu’ya bağlıyor. Sadece buraya değil Basra Körfezi’nden başlayıp Ovaköy’den girecek olan demiryolu Kalkınma Yolu Projesi’nin de önemli bağlantılarından biri olacak. Kanuni Bulvarı; Hiç şüphesiz Trabzon şehir içi trafiğinde yaşanan yoğunluğun çözümünü doğrudan ilgilendiren bir projemiz, hamdolsun bu projemizin de sonuna doğru geliyoruz.” ifadelerini kullandı.