Avrupa'da 6, Dünyada 8. Sırada Fakat Yatırımlar Malatya'ya Ulaşmıyor...?
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'yi Avrupa'nın 6., dünyanın 8. Yüksek Hızlı Tren işletmecisi yaptıklarını belirtti. 2024 yılının Ocak ayında Malatya'ya gelen Bakan Uraloğlu, Sivas ve Malatya arasındaki hızlı tren projesini bitirdiklerini ve yatırım programlarına dâhil edeceklerini açıklamıştı. Ancak 2024 yılının ilk 7 ayında Malatyalıların sabırsızlıkla beklediği hızlı tren çalışmalarına bir türlü başlanılamadı.

“Şehir Hastanemize Ulaşımı Hızlandırmak İçin Hafif Raylı Sistem Projesini Hayata Geçiriyoruz”
Diğer önemli karayolu projesinin de Güney Çevre Yolu projesi olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, yapımına başladıkları 16,5 kilometre uzunluğundaki 1. kesimin Akçakale’den ayrılıp, mevcut sahil yolunun güneyinden geçerek Sera Gölü Kavşağı’nda son bulduğunu söyledi. Uraloğlu, “Başladığımız hiçbir projeyi yarım bırakmadık, Güney Çevre Yolu’nu da inşallah biz bitireceğiz. Bildiğiniz üzere Trabzon’umuzda Akyazı Stadyumu'nun yanında Türkiye'nin ve dünyanın en modern hastanelerinden biri inşa ediliyor. 280 bin metrekarelik alanda kurulan Trabzon Şehir Hastanemiz; Kentin sağlık hizmetlerinin çok daha iyi ve modern şartlarda sağlanabilmesi amacıyla hayata geçen, Trabzon’un sağlık altyapısının gücüne güç katacak bir proje. Çalışmalar aralıksız sürüyor. Bakanlık olarak biz de şehir hastanemize ulaşımı hızlandırmak için hafif raylı sistem projesini hayata geçiriyoruz. Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü eliyle bu projenin yapımını biz üstlendik.” dedi.
“500 Bin İnsanımıza Hizmet Edecek”
Trabzon’a Akçaabat’tan Yomra Merkeze ulaşan; Şehir Hastanesi, Akyazı Stadyumu, Meydan, Üniversite, otogar ve Havalimanı gibi 56 istasyon içeren kent içi raylı sistemi kazandıracaklarını ifade eden Bakan Uraloğlu, “Yaklaşık 32 kilometre olan proje genel itibariyle 824 bin kişinin yaşadığı şehrimizde özellikle Akçaabat, Yomra ve Ortahisar hattında 500 bin insanımıza hizmet edecek. Özellikle yaz aylarında turizmin artması ile yoğunlaşan trafik rahatlamış olacak. Çalışmaları devam eden uygulama projelerinin tamamlanmasının ardından da en kısa sürede ihale edecek ve yapım çalışmalarına başlayacağız. Bu arada Kırıkkale – Çorum arası hızlı tren yapım ihalesini de Ağustos ayı içerisinde gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Yıl sonuna doğru ya da gelecek senenin başında da Çorum ile Samsun arasının ihalesini gerçekleştireceğiz. Bir taraftan da Samsun’dan Sarp’a sahilden demiryolu götürebilmeyle ilgili proje çalışmalarını başlattık. Bu ne kadar zor olsa da Doğu Karadeniz’de yoğunluklu olarak yerleşim de sahilde olduğu için yük taşırken bir yandan da yolcu taşımacılığı açısından doğru bir planlama yapıyoruz.” şeklinde konuştu.