- Haberler
- Ekonomi
- Kayısı Kenti Malatya Kabuk Değiştiriyor: Hedef 2 Milyar Dolarlık Sanayi Devi Olmak!
Kayısı Kenti Malatya Kabuk Değiştiriyor: Hedef 2 Milyar Dolarlık Sanayi Devi Olmak!
Malatya'da, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Oğuzhan Ata Sadıkoğlu, Malatya'nın artık yalnızca kayısıyla değil planlı yatırımları, dayanıklı üretim altyapısı ve sürdürülebilir sanayi vizyonuyla anılan bir şehir olmasını öncelediklerini söyledi.

Fabrikalar uyum sağlıyor mu?
Başladılar. OSB’deki birçok fabrika çatılarına güneş enerjisi sistemleri kurdu. Sıfır atık, düşük karbon salınımlı üretim, akıllı hatlar gibi konularda bilinç artıyor. Biz de bu alanlarda eğitim ve danışmanlık projeleri yürütüyoruz.
Kayısıyı bu modelin neresine koyuyorsunuz?
Kayısı artık yalnızca tarımsal bir ürün değil. Katma değerli üretimle çok sektörlü bir ekonomi aracına dönüşüyor. Örneğin kurutulmuş meyvede ileri işleme, çekirdekten elde edilen kozmetik ürünler, doğal enerji barları, fonksiyonel gıda katkıları… Bunların hepsi yeni modelin parçaları. Biz kayısının işlenme oranını artırarak üreticinin daha fazla kazanç elde etmesini ve ihracat kalitesinin yükselmesini hedefliyoruz.
Son olarak bu dönüşümün hedefi ne? Malatya nerede olmak istiyor?
Malatya’nın yıllık ihracatı şu anda 450–500 milyon dolar seviyesinde. Bu rakamı 1–2 milyar dolara taşımayı hedefliyoruz. Gaziantep, Kayseri, Konya gibi üretim merkezleriyle aynı ligde yer almak en büyük amacımız. Bunun yolu ise üretimde çeşitliliği artırmaktan, yeşil dönüşüme uyum sağlamaktan ve teknoloji odaklı yatırımları büyütmekten geçiyor. Artık yalnızca kayısıyla değil; planlı yatırımları, dayanıklı üretim altyapısı ve sürdürülebilir sanayi vizyonuyla anılan bir şehir olmayı önceliyoruz.”