Vahdettin Yiğitcan

Bölgesel Tren Malatya'ya Kıyak mı Dayak mı?

Vahdettin Yiğitcan

Değerli okurlar,

TCDD Taşımacılık Şirketimiz Malatya Ankara arasını sözde 7 saat 20 dakikaya düşürdü.  

Söz konusu demiryolu ulaşımı şu şekilde gerçekleştiriliyor: Malatya’dan Sivas’a sabah saat 08.10'da hareket eden yeni sefere konulmuş Bölgesel Trenimiz 11.49'da Sivas'ta gidecek, Sivas'tan 13.00 de kalkacak olan Yüksek Hızlı Tren ise 15.31 de Ankara'ya vasıl olacak. Kağıt üzerinde durum böyle. Bir de sahadaki işleyişi ben anlatacağım.

Önce Malatya'nın halî pür-melline kabataslak bir göz atalım.

Malatya kelimenin tam anlamıyla çok garip, döküm döküm dökülen, perme perişan bir memleket.

En başta memleketin sahibi yok! Yeminle söylüyorum, vallahi de billahi de yok!^

Kim diyorsa ki, Malatya'nın sahibi var, düpedüz gündüz gözüyle yalan söylüyor...

Siz bakmayın desteksiz atanlara, afra tafra yapanlara, onlar köpeksiz köyde değneksiz dolaşan siyasi ikbal peşinde koşan siyaset simsarları. 

Sözlerinin inandırıcılığı tedavülden kalkmış para gibi geçersizlik hükmünde. 

Siyaset pazarının genel görünümü şöyle: istisnaları ayrı tutarsak, malzeme sıradan, kalitesiz ve ehven... 

Hasılı taşıması ve sahip olması gereken evsaftan maalesef mahrum toplama bir oluşum arzediyor. 

Bu toplama oluşum, siyasi koridorlarda el ense çeke çeke ve çeşitli dengelerin pazarlama hesaplarıyla şekillenip milletin vitrinine allı pullu sürülüyor. Siyaset meydanının erlerini ne yazık ki millet seçmiyor.  

Bir diğer vahamet ise milletin önüne "sıtma mı, ölüm mü?" gibi iki seçeneğin konulmuş olması.

Bu durumun asıl kaybedeni ise millet oluyor. Tamam, ölüm felaket, sıtma ise çekilir şey mi? Anlayacağınız millet bir girdabın içerisinde kıvranıyor. Kendisini bu girdaptan kurtaracak birini arıyor. İnşaAllah bulunur... 

Aynaya bakmadan papağan ezberi gibi aynı nakaratları tekrarlama ishaline tutulmuşlar bu simsarlar... 

"Malatya Malatya Bulunmaz Eşin" 

Şehrimizin sahibi gerçekten yok, tüm samimiyetimle söylüyorum,, Malatya tarihinin en talihsiz döneminin içinden geçiyor.

Kıyamet gibi yüzyılın felaketi depremler yaşadık, şehrimiz tarumar olmuş... 

Şehrimizin seçilmiş efendileri habire istişare üstüne istişare yapıyorlar. 

Ankara’ya gidiyorlar makam ziyaretlerinde istişare yapıyorlar, Malatya'ya gelip kendi aralarında istişare yapıyorlar...

Allah aşkına neyi istişare ettiklerini bir türlü söylemiyorlar. 

Neyi kimden saklıyorsun muhterem, sen benim milletvekilim, belediye başkanım değil misin?

Seni bulunduğun makama ben seçtim, neyi istişare ettiğini bilmek hakkım değil mi?

Depremin ardından altı ay geçmiş, şehir içi ulaşımın halâ yarım yamalak tam yapılamıyor. 

Konteyner çarşıların dengeli sektörel çeşitlilikten uzak. Hesapsız kitapsız dağıtım yapılmış.

Gelelim Bölgesel Tren Rezaletine

TCDD Taşımacılık'a hitaben: evvela yepyeni bir hat teşkil etmişsin, teşekkürler.

Ancak bu yeni hata yepyeni bir tren koysan yan mı giderdi? 

Kalkmış diğer yörelerden onların kullanmaya tenezzül etmediği külüstür bir treni Malatya'ya layık görmüşsün.

Hangi hizmet anlayışının etkisiyle bu özensizliği yaptın.

Günümüzden iki yıl öncesinde de Malatya Elazığ arasına bir Bölgesel Tren seferleri konmuştu.

O trenle de yolculuk yapmış ne berbat halde olduğunu yazmıştım.

Sivas Malatya arasında sefer yapan Bölgesel Tren hakkında geçtiğimiz Çarşamba günü yazmıştım. 

İşte o yazıdan bazı satırlar:

"Sivas-Malatya Mototreni" 

Mototren maşallah Nuh Nebiden kalma antika bir tren.

İçinde yolculuk yapmak cesaret ister, yürek ister.

Bir yanda numaralı biletli yolcular, diğer yanda numarasız biletli yolcular.

TCDD Taşımacılık ne yapmak istiyor.

Yolcuyu yolcuya boğazlatmak mı? 

Erken binen yer kapıyor.

Sen numaralı biletlisin, yerine zorba biri oturmuş kaldır kaldırabilirsen...

Sadece bu durum curcunanın bir yüzü diğer yüzü külüstürlük akıyor.

Camların kimisinde perde yok. Bol bol güneşlenebiliyorsun.

Örneğin bu fakir Sivas'tan Hekimhan’da güneş batana kadar yakıcı güneşle birlikte yolculuk ettik.

Bindiğim vagonun kimisi ters kimisi düz yönde koltuklarla döşenmişti.

Ege'de ve Adana'da kullanım dışı bir Mototren Malatya halkının Yüksek Hızlı Tren talebini karşılamaya yeter de artar demiş olmalı devletlü ilgililer.

Bir Malatya İstasyonu var ki evlere şenlik."

O yazının Malatya İstasyon bölümünü şimdi yazıyorum.

Ayağımdan rahatsızım, %60 yürüme engelliyim.

Bir sırt çantam ve bir de kabin içi denilen tekerlekli valizim var. 

Trenimiz 55 dakika gecikmeyle Malatya İstasyonuna geldi ve ikinci perona yanaştı.

Peron ana baba günü kalabalık ve ana binaya geçiş için önce merdivenlerle inmek sonra merdivenlerle çıkmak zorundayım.

Ne yürüyen bir merdiven ne de asansör mevcut. Görünürde herhangi bir istasyon görevlisi de yok.

Söylene söylene inmeye çalışırken her zaman merhametine şahit olduğum insanımız durumumu görünce valizimi alarak ana binanın giriş kısmına kadar taşıdı. Allah razı olsun.

Evet değerli okurlar Malatya böyle bir yer.

TCDD Ülkemizde 7 bölgede hizmet müdürlükleri ile faaliyetlerini sürdürüyor. Dikkatinizi çekerim Malatya bir ara istasyonu değil. İşte o bölgeler sıralamasındaki Malatya'nın konumu.  Haydarpaşa 1. Bölge Müdürlüğü... Ankara 2. Bölge Müdürlüğü... İzmir 3. Bölge Müdürlüğü Sivas 4. Bölge Müdürlüğü... Malatya 5. Bölge Müdürlüğü... Adana 6. Bölge Müdürlüğü... Afyonkarahisar 7. Bölge Müdürlüğü

Kendini överken mangalda kül bırakmayan sözde Malatya sevdalısı hiç bir siyasetçi Malatya'ya reva görülen Bölgesel Tren'in bu durumunun düzeltilmesi için en ufak bir girişimde bulunmamıştır.

Bölgesel Tren Yolcularını Çıldırttı

Henüz bir kaç gün önce yaşandı Bölgesel Tren vukuatı.

6 Temmuz Perşembe günü sabahleyin Ankara’ya gitmek üzere hazırlıklarını yapan Malatyalı hemşehrilerimiz saat 08.10 da Sivas'a oradan da YHT ile Ankara'ya gitmek için yola çıktılar. Çıktılar çıkmasına ama başlarına gelen haber ajanslarına şöyle yansıdı:

"Malatya’dan bölgesel trenle Sivas’a gelerek, buradan yüksek hızlı trenle Ankara’ya yolculuk yapmak isteyen vatandaşlar, hızlı trenin gittiğini öğrenince büyük bir şok yaşadı. Geçtiğimiz günlerde Malatya'yı hızlı trenle entegre şekilde Ankara ve İstanbul'a bağlayacak olan Sivas bölgesel treni seferlerine başlamıştı. Bugün Sivas üzerinden yüksek hızlı trenle Ankara’ya gitmek isteyen yolcular, Malatya’dan bindikleri trenin vaktinde Sivas’a ulaşmamasıyla büyük bir şok yaşadı. Yaklaşık 2 saat geç kalan tren, saat 13.00'te hareket eden Ankara-Sivas Yüksek Hızlı trenine yetişemedi. Hızlı trene yetişemeyen yolcular, trenden inmeyerek durumu protesto etti. Yetkililer, yolcuları Ankara'ya götürmek için bir otobüs ayarladı. Kimi yolcular otobüse binerek yoluna devem etmek isterken, kimi yolcular ise hızlı trenin gelmesini bekleyeceklerini dile getirdi."

Öznur Çalık'ı Kim Konuşturuyor?

Hani derler ya konuşana değil konuşturana bak! Olur, mu, olur!

Yıl 2018 Mevsim kış, Aralık ayının 8'i günlerden Cumartesi. 

Öznur Çalık ablam kim tarafından, neden ve nasıl bilgilendirilmişse aşka gelip bir tiwit atıyor.

Konu Malatya olunca kim tutar vekillerimizi ve dahi başkanlarımızı.

Kolları sıvayıp Malatyalı hemşerilerine hizmet yarışına girerler.

Ne Cumartesi dinlerler, ne Pazartesi. 

Bayram seyran da onlara vız gelir tırıs gider... 

Aşağıdaki Tiwiti Öznur Çalık ablamız atmış.

Diyor ki: 

Sivas Malatya arası demiryolu yolculuğu ile 40 dakikaya iniyor inşallah. Şimdiden hayırlı olsun.

Öznur Çalık  

08 Aralık 2018

Malatya’mızın hızlı tren konforuna kavuşması için Proje Etüt çalışmaları tamamlandı.

Şimdi ise Projeye ilişkin Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) aşamasına geçildi.

4 saat olan Malatya-Sivas arasındaki demiryolu yolculuğu 40 dakikaya iniyor inşallah. Şimdiden hayırlı olsun.

Yorumlar 1
Mahmut 123 12 Temmuz 2023 11:13

En ateşli yandaşlar güya muhalif olmuşlar.

Yazarın Diğer Yazıları