Ali Yiğit

Yeni Nesil Kütüphane..

Ali Yiğit

Dün ziyaret edemediğimi dile getirmiş ve bazı sorular yöneltmiştim.
Malatya Büyükşehir Belediyesi tarafından şehrimize kazandırılan Şehir Kütüphanesini bugün gezme fırsatım buldum.
Tevafuk Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Sami Er'in mahallemizi ziyareti esnasında kitaplarla alakalı birisi olduğumu bildiğinden Şehir Kütüphanemizi gezdin mi sorusunu yöneltince talihsiz bir olay yaşadığımı bu nedenle gezme fırsatı bulamadım cevabını verince olmaz öyle şey diyerek birlikte şehir kütüphanesine geldik.
Şehir Kütüphanesinden sorumlu İlyas Kömürlü kardeşimiz dünkü sorduğumuz sorulara detaylı cevap vererek kütüphane hakkında bizi bilgilendirdi.
Kütüphaneyi nasıl buldum.
Gerçekten çok güzel dizayn edilmiş muhteşem bir ders çalışma ortamı hazırlanmış öğrenciler için.
İçeriyi gezdiğimde boş masanın olmadığını yüzlerce öğrencinin aynı zamanda ders çalıştığını ve büyük bir sessizlik ortamını görünce şaşırmadım diyemeyeceğim.
İşleyiş nasıl oluyor.
Online kayıt sistemi yapan öğrenciler kütüphaneye gittiklerinde hangi masanın boş olduğu telefonlarına düşüyor.
Öğrenciler belirlenen masaya geçip gün boyu ders çalışabiliyorlar.
İki saatte bir 25 er dakikalık mola hakları var.
Mola zamanını geçiren öğrencinin masası boşa düşüyor ve sıradaki öğrenci masaya geçiyor.
Sabah ve öğlen çorba ikramları bulunuyor çay ise sınırsız.
Al getir oku getir sisteminin de kısa zamanda hayata geçirileceği bilgisi verildi.
Okumak istediğiniz kitabı belirleyip sisteme işleyerek alacaksınız ve 15 gün sonrasında geri getirilecek.
Vatandaş için okuma alanı olmadığını, sadece öğrencilerin ders çalışma alanı olarak hizmet verileceği bilgisine ulaşmış olduk.
Daha detaylı bir yazı ile değerlendirmeleri ileriki bir köşe yazımda bahsetmek temennisiyle emeği geçen herkese teşekkür ederim.

Yazarın Diğer Yazıları