Ali Yiğit

Her Yer İmam Hatip Okulu Mu?

Ali Yiğit

28 şubat kararları ile birlikte katsayı adaletsizliği ve 8 yıllık kesintisiz eğitim modeli ile İmam Hatip Okullarının önü kesildi..

28 Şubat mağduriyetlerinin bir bir kaldırılmasından sonra  diğer meslek liselerinde olduğu gibi İmam Hatip Liselerine yeniden dönüş başladı..

28 Şubat 1000 yıl sürmedi..28 Şubat kararları bir bir sökülüp atılırken acı bir gerçekle yüz yüze gelindi.

28 Şubat garabet ruhunun hala sürdüğü gerçeğidir..

O dönemde İmam Hatipler kapatılsın hareketini çekenler şimdilerde bunu telaffuz edemedikleri için algıya başvurmaktalar..

İşte o gerçek algı hareketidir.

Algı ortaya atılmaya dursun atıldıktan sonra alıcısı mutlaka çıkıyor..

Kimileri bu algıyı hararetle desteklerken kimileri de   bilgi sahibi olmadan fikir yürütüyor..

Şuraya imam hatip okulu yapılacak dediğinizde öğrencisi olan olmayan her taraf imam hatip oldu bu kadar insanları sıkmayın söylemini işitirsiniz..

Sorsan şehrinde kaç imam hatip  okulu var onu da bilmez..

Sanki  imam hatip okulunun yükünü kendisi sırtlanmış.. Sanki herkes çocuğunu imam hatip okuluna gönderme zorunluluğu var..

Kimin kapısına gidildi veya kime tebligat gönderildi sen öğrencini mecbur İmam Hatip’e göndereceksin dendi..

Öğrencinin aldığı puan doğrultusunda isteyen öğrencisini istediği okula gönderebilir..

Har taraf imam hatip olup olmadığını rakamlarla birlikte görelim..

 ÖNDER geçtiğimiz  günlerde yayınladığı bir videoda her yer imam hatip oldu söylemlerine yanıt olarak verdiği cevap şöyle.  Türkiye’de 31 bin 997 ortaokul ve lise var. Bu okulların sadece 4 bin 431’i imam hatip okulu. Tüm okulların yalnızca yüzde 13,8’i imam hatip okulu. Verilere bakıldığında her yer imam hatip olmadığı anlaşılıyor..

Günümüzde MEB verilerine göre  575 bini lise, 715 bini ortaokul kısmında okuyan 1 milyon 290 bin imam hatip öğrencisi var. Türkiye'deki toplam 10 milyon lise ve ortaokul öğrencisinin yaklaşık yüzde 12'si imam hatipli.
Yani 8 milyon 710 bin  öğrenci normal lise ve ortaokulda 1 milyon 290 bin  imam hatip okullarında okuyor..

Şehrimize baktığımızda 13 ilçe dahilinde toplam 44 bin 113 lise öğrencisi varken bunların sadece 5 bin 927 si imam hatip liselerinde okuyor. Yüzdelik oran % 13,44.

13 ilçemizde ortaokul öğrenci sayısı 47 bin 613  iken imam hatip ortaokul öğrenci sayısı 7 bin 555 öğrenci var. Yüzdelik oran % 15,87.
Şehrimizde 13 ilçe dahil 108 lise binası var  19 İmam Hatip Lise binası var. Yüzdelik oran 13,31..

Ortaokul bina sayısı 212 imam hatip ortaokul bina sayısı 46 yüzdelik oran  % 21,17.

Rakamlara baktığınızda her taraf imam hatip olmadığını görürsünüz..

Son yıllarda imam hatip okullarındaki başarı grafikleri birilerini rahatsız olmalı ki; böyle bir algı üzerinden imam hatip okullarının önü kesilmek isteniyor..

Aslında bilinç altına yerleşmiş imam hatip düşmanlığının  ''Her taraf imam hatip oldu''  algısıyla devam ettirmek..

Direk imam hatipler kapatılsın söylemi yerine ''Her taraf imam  hatip oldu kulağa daha naif geliyor..

Yeni Şafak  gazetesi yazarı Ersin Çelik'inde dediği gibi.. Her yer imam hatip değil ancak imam hatip liselerinde eğitim alanında sarf edilen emekler meyvelerini veriyor. Son üç yıldır derece yapan öğrencilerin sayıları ciddi şekilde artıyor. Proje İmam Hatip Liselerinden mezun olan öğrenciler yüksek puanlarla üniversiteli oluyor. Üstelik bu öğrenciler sınavla öğrenci alan diğer okul türlerine göre daha düşük LGS puanı ile girdikleri imam hatip liselerinden çok daha yüksek dilimlerle ÖSYM sınavlarında sıralanıyor. Bu da imam hatip okullarında eğitim ortamının öğrenciye olumlu katkısı olarak kendini gösteriyor. 

Bu başarılar tesadüf değil. Bu çocuklar uzaydan gelmedi. Onları okutan öğretmenler başka ülkelerin eğitimcileri değiller. Mesleki ders yüklerine rağmen derece yaptıkları için alkışlanmaları, takdir edilmeleri gereken 15-16 yaşındaki çocukların; ideolojik saplantılara, siyasi çıkarlara malzeme yapılması 28 Şubat’taki nefretin ta kendisi olarak yeniden karşımıza çıkıyor. Yazık, çok yazık.

Bu arada İmam Hatipler Derneği olan ÖNDER'den de bahsetmek isterim..

Kuruluş itibarıyla gerek var olan imam hatip okullarının başarı oranlarının yükseltilmesi, gerekse  şehrin ihtiyacına göre yeni imam hatip okullarının yapılması için çalışmaktalar..

Yapmış oldukları sosyal projelerle vatandaşların imam hatipler noktasındaki algılarını değiştirmekteler..

Öğrencilerin motivasyonunu artıran çeşitli projeler hazırlamaktalar..

İmam hatip proje okulları için gayret etmekteler..

Malatya İmam Hatipliler Dernek Başkanı Abdurrahman Taşkesen'in yapmış olduğu çalışmalara yakinen şahitlik etmişliğim vardır..

Emeği geçen herkese teşekkür ederim..

İmam Hatipli Olmak mı İmam Hatipli Kalmak mı?

Başlıklı bir yazımızı da diğer sefere bırakalım..

Yazarın Diğer Yazıları