Abdullah Ergün

Sanat Sokağı

Abdullah Ergün

Malatya’nın yakın tarihinin biraz uzağına tanıklık edenler için Malatya’nın en şanslı kişileri yakıştırması yapanlara katılıyorum.

Bu grubun içinde kendimin olmamdan dolayı bugün Malatya’nın geldiği noktada bana hitap edecek fazla bir şeyin olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.

Yeşil Malatya’nın Beton Malatya’ya dönüşmediği o güzelim yılları kendilerince yorumlayanların Malatya özlemlerini anlattıkları yazılar çok şeyler ifade ediyor.

Yaşadığımız o güzel yılların sermayesini tükettik. Artık cepten yemeye başladık.

En güzel yılları kendilerinde fotoğraflara ve anıların paylaşıldığı makalelere yazanların o anda neler yaşadıklarını ancak yaşayanlar bilir.

Bugünlerde aynı şehirde beraber nefes aldıklarımız ve o yılları yaşayanlar değil.

Şehrin kültürel ve eğitim yapısının eskisi gibi olmadığı herkes gibi şehri yönetenlerde biliyor.

Malatya merkezde ormanı andıran Hürriyet Parkı’nda Zaza Cemil’in tek başına şehrin konser kültürüne yıllarca verdiği emeğin yakınına günümüz Malatya’sının sanat işlerine bakanların toplam sayısı yaklaşamaz. 

Şehrin en güzel bölgesinde içinde beton bina olmayan ve her tarafı yeşil olan Hürriyet Parkı’nın bugün içinde bulunduğu şekliyle gurur duyanlar şapkalarını önlerine koysunlar.

Park kültüründe ticari faaliyet alanların bulunması ancak bizlerde olur.

Park içindeki yapılan “ ızgara”  esnasında ortaya çıkan duman eşliğinde spor yapanlar sakın ben spor yapıyorum demesinler.

Vilayet Parkı’nın yıkılmadan önce yine küçük bir ormanı andıran görüntüsü de elimizden gitti.

Yıllarca Malatya’ya Nemrut Dağını görmek içine gelen yerli ve yabancı turistlerin uğrak yeri olan mekanın yıkımıyla birlikte Malatya’ya gelen turist sayısı bir anda bıçak gibi kesilmişti. 

Bugün Vilayet Parkı’nda yerinde oluşan olumsuz görüntülüleri görenler veya yaşayanlar ortaya çıkan rezaleti ilgililere anlatmanın peşindeler.

Gün içinde ve güneş battıktan sonra mekanın her metresinde yaşanan olumsuzlukların Malatya Valiliği’nin hemen arkasında yaşanması sorunun kendisi kadar büyük olduğunu gösteriyor.

Ahmet Çakır’ın Büyükşehir Belediye Başkanlığı döneminde Malatya’ya kazandırılan sanat sokağı’nın bugün içinde bulunduğu bazı olumsuzluklar bu tür mekanların yaşadıkları sıkıntıların son halkasını oluşturuyor.

Malatya’da yaşayanların beklentilerin altında kalan ilgisizliklerine karşın Malatya’ya gelen yabancıların hayranlık duydukları sanat sokağı kan kaybediyor.

Sanat Atölyelerinin yanı sıra halkımızın şehrin gürültüsünden ve geriliminden uzak kalmak için geldikleri sanat sokağı’nda bu sene süs havuzlarının çalışmaması tepkileri de beraberinde getirmiş durumda.

Geçtiğimiz yıl süs havuzlarının ortaya çıkardığı güzelliğe bu yaz engel olanların mantıklı bir açıklama yapmaları lazım.

Havuzların çalıştığı anda ortaya çıkan güzellikten mi rahatız oldunuz?

Yaz sıcaklarının en etkili olduğu bugünlerde sanat sokağının görsel güzellikleri arasında yer alan kedilerin su ihtiyaçlarını daha önce karşıladıkları havuzdan su ihtiyaçlarını karşılamalarından mı rahatsız oldunuz?

Serçelerin sıcaktan bunalıp “ pike “ yaparak havuza dalmalarından sonra serinledikleri ve su içtikleri anda ortaya çıkan güzelliklerden mi rahatsız oldunuz?

Şehrin eli ayağı düzgün yerleri arasında ilk sırada yer alan sanat sokağı’nın adına yakışır bir mekan olmasının verdiği avantayı daha yukarıya taşımak varken başta zeminlerde yaşanan bozulmalar ve süs havuzlarının çalışmaması yabancıların övgüyle bahsettikleri mekanı olumsuz etkiliyor.

Salgının artık tehlike bölgesinin dışına taşınmasıyla birlikte sanat atölyelerinde ki kursiyerlerin emeklerinin taçlanması için açacakları sergilerin yanı sıra meydanda daha önce yaşanan film gösterileri ve konserlerin salgın kurallarına göre yapılmaları halkımız içinde moral olacaktır.

Sanat sokağının son istasyonun da yer alan Vahit’in büfesinde Radyo7’de çalan çıkan fantezi-arabesk müziklerin yerini tostlara ve köftelere bırakmasının görselliğine süs havuzlarının da katkı yapmasını bekleyenler en kısa zamanda yapılan hatanın sona ermesiyle birlikte isteklerine kavuşabilirler.

Sanat sokağı’nın idare modelinde sanatın içinden gelen biri veya birilerin olması halinde sokağa olan ilgi olumlu yönden farklı noktalara taşınabilir.

Yazarın Diğer Yazıları