Ürün Yok, Etiket Var: Malatya Kayısısı'nın İtibarı Tehlikede
Zirai don nedeniyle ürün vermemesine rağmen raflarda 'Malatya kayısısı' etiketinin bulunmasını eleştiren Ekonomim köşe yazarı Şeref Oğuz, 'Üretim yanmış, rekolte sıfır hâlâ raflara sahte umutlar diziliyor. Ürün yok, etiket var.' dedi.

Stratejik değeri olmayan etiket, pazarda sükûtla yanıtlanır
Marka, sahtekârın sırtında değil, üreticinin alnındaki terdedir. Malatya Ticaret ve Sanayi Odası bu teri savunuyor. Ürün yokken etiketle satış, algıyla oynayarak pazarı manipüle etmektir. Tüketiciye Malatya diyorsun, ama kaynağı başka. Bu strateji değil, hileli ticarettir. Marka ancak böyle çürür.
Bir markayı yaşatmak için ona yaşam desteği değil; kök desteği gerekir. Kaynağından koparılmış her etiket, güveni öldürür. Bu sahtecilik sadece ürünü değil; kalkınma stratejisini de boğar. Çünkü Malatya Kayısısı, sadece ihraç edilen bir ürün değil; Malatya’nın kalkınma vizyonudur.