Klima satışları iki katına çıktı!
Türkiye genelinde yaşanan yüksek sıcaklıklar nedeniyle temmuzun ikinci yarısında klima arayışı yüzde 98 artarken, e-ticaret kanalında ısıtma-soğutma ürünlerinin cirosu geçen yıla göre yüzde 62,5 yükseldi.

“Enerji verimliliği yüksek modeller tüketicilerin ilk tercihi oldu”
IdeaSoft Üst Yöneticisi (CEO) Sinan Akdal, ısıtma-soğutma kategorisinde son bir yılda e-ticaret yapan firmaların ciro artışının, hem talep hacmindeki yükselişten hem de sepet ortalamasındaki büyümeden kaynaklandığını söyledi.
Bu dönemde satılan toplam ürün adedinde yüzde 20'lik artış olduğunu belirten Akdal, dijital kanallar üzerinden klima satın alma eğiliminin sürdüğünü ve e-ticaretin satış kanalı olarak önemini koruduğunu vurguladı.
Akdal, yaz döneminde tüketici davranışlarında gözlemledikleri eğilimlere de değinerek, şu bilgileri paylaştı: "Özellikle inverter teknolojisine sahip, enerji verimliliği yüksek modeller tüketicilerin ilk tercihi oldu. Mobil uyumlu kontrol imkanı sunan, sessiz çalışma özelliği öne çıkan ve hızlı soğutma vadeden ürünler daha fazla ilgi gördü. Fiyat aralığı olarak bakıldığında, ne çok üst segment ne de giriş seviyesi yani orta segment ürünler tüketicilerin en çok tercih ettiği aralıkta konumlandı. Taksitli alışveriş ve hızlı teslimat seçeneği sunan firmalar, dönüşüm oranı açısından ciddi avantaj elde etti."
Haziran sonu ve temmuz başında yaşanan sıcak hava dalgalarında klima aramalarının zirve yaptığını ifade eden Akdal, bu dönemde bazı bölgelerde teslimat sürelerinde kısa süreli yoğunluklar yaşansa da e-ticaret altyapısı güçlü firmaların süreci başarıyla yönettiğini, aynı gün kargo, ertesi gün teslim gibi hızlı lojistik çözümleri sunan firmaların rekabette bir adım öne çıktığını kaydetti.