Klima satışları iki katına çıktı!
Türkiye genelinde yaşanan yüksek sıcaklıklar nedeniyle temmuzun ikinci yarısında klima arayışı yüzde 98 artarken, e-ticaret kanalında ısıtma-soğutma ürünlerinin cirosu geçen yıla göre yüzde 62,5 yükseldi.

“Satışların kısa vadede yukarı yönlü seyrini sürdürmesini bekliyoruz”
Akdal, satışlardaki artışın ileriki haftalarda da sürmesinin öngörüldüğünü belirterek, şu değerlendirmelerde bulundu: "Mevsimsel olarak ağustosta yüksek sıcaklıkların etkisini sürdürdüğü bir dönem ve özellikle geç ısınan bölgelerde klima ihtiyacı devam ediyor. Buna ek olarak, tüketiciler tarafından yılın bu döneminde sıkça takip edilen kampanya ve indirim fırsatları da talebi canlı tutuyor. Özellikle bayram tatili sonrasında evde geçirilen sürenin artması ve okula dönüş öncesi alışveriş hazırlıkları, klima gibi ev konforunu artıran ürünlere olan ilgiyi destekleyebilir.
Dolayısıyla mevsimsel etkenler, kampanya dönemleri ve e-ticaretteki erişim kolaylığı göz önüne alındığında, satışların kısa vadede yukarı yönlü seyrini sürdürmesini bekliyoruz. Mevcut satış ivmesi ve tüketici talebine baktığımızda, 2025 yaz sezonunun sonunda klima satışlarının adet bazında geçen yılın yaklaşık yüzde 20 üzerinde, ciro bazında ise yaklaşık yüzde 55 üzerinde tamamlanmasını bekliyoruz. Bu artışta hem yüksek segment ürün tercihi hem de kampanya dönemlerindeki hızlı tepki önemli rol oynadı."