Yönetmelik yetersiz

Eğitim Sen Malatya Şubesi, 'Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Kariyer Basamakları Yönetmeliği'nin, ayrıştırıcı ve yetersiz olduğunu savunarak, yönetmeliğin iptal edilmesini talep etti.

Yönetmelik yetersiz

Eğitim Sen Malatya Şubesine bağlı üyeler, Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde Milli eğitim Bakanlığı(MEB) tarafından hazırlanan Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Kariyer Basamakları Yönetmeliği ayrıştırıcı olduğunu iddia ederek, yönetmenliğe tepki gösterdiler. Eğitim Sen Malatya Şube Başkanı Kazım Albayrak, Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun (ÖMK) son derece sığ ve yetersiz olduğunu savundu. Öğretmenlik Meslek Kanunu’na ilişkin olarak “Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Kariyer Basamakları Yönetmeliği” yayınlandığını anımsatan Albayrak, “Ülkemizde bulunan bütün meslek kanunları, kamu özel ayrımı yapmaksızın ilgili mesleğe ilişkin ayrıntılı düzenlemeler içerirken, Öğretmenlik Meslek Kanunu sadece kamuda çalışan öğretmenlere yönelik olarak ve dar bir çerçevede düzenlenmiştir. Özel sektörde çalışan öğretmenlere yazılı sınava katılma hakkı tanınması bu eksikliği gidermediği gibi, ÖMK ve yönetmelik içerik olarak son derece sığ ve yetersizdir” dedi. 

Yeni statülerin eklenmesi doğru değil

Albayarak, eğitimcilerin, temel haklarını, ekonomik taleplerini ve iş güvencesi başta olmak üzere sosyal, demokratik, mesleki ve özlük haklarını güvenceye almayan bir düzenleme ile karşı karşıya olunduğunu anlatarak, “Eğitim emekçilerini kariyer basamakları üzerinden ayrıştırarak bölen ve ‘eşit işe eşit ücret’ ilkesine aykırı bir içerikte hazırlanan ÖMK ve yönetmelik düzenlemesinin eğitim emekçilerinin yaşadığı sorunları çözmek bir yana daha da karmaşık hale getirdiği açıktır. Eğitim sisteminin en önemli unsurlarından birisi olan öğretmenlik mesleği gibi önemli bir konu, birkaç kanun maddesi ve onun paralelinde hazırlanan yönetmelik üzerinden kariyer basamakları ve sembolik maaş artışına indirgenerek ele alınmıştır. Aynı işi yapan öğretmenler arasında halen var olan kadrolu, sözleşmeli, ücretli öğretmen ayrımlarına ‘uzman öğretmen’ ve ‘başöğretmen’ gibi yeni statülerin eklenmesi doğru değildir. Öğretmenlerin kariyer basamaklarına göre ücret ve sosyal haklar bakımından farklılaştırılması, Anayasa’nın 55’inci maddesinde belirtilen ücrette adaletin sağlanması ilkesine aykırıdır” diye konuştu.