- Haberler
- Gündem
- TOKİ şikâyetleri için yeni adres belli oldu: İşte Vali'nin açıkladığı WhatsApp numarası!
TOKİ şikâyetleri için yeni adres belli oldu: İşte Vali'nin açıkladığı WhatsApp numarası!
Malatya Valiliği, şehirdeki TOKİ konutlarında yaşanan sorunları çözmek amacıyla yeni bir uygulama başlattı. Malatya Valisi Seddar Yavuz, vatandaşların teslim edilen konutlardaki eksik ve hataları daha hızlı bildirebilmesi için bir WhatsApp iletişim hattı oluşturulduğunu duyurdu. Peki, WhatsApp numarası nedir? Hangi şikâyetler iletilebilir? İşte detaylar…
6 Şubat 2023’te meydana gelen depremlerden etkilenen Malatya’da bir yandan kalıcı konut inşa edilirken, diğer taraftan tamamlanan konutlar hak sahiplerine teslim ediliyor. Şimdiye kadar düzenlenen kura çekimlerinde ise Malatya genelinde toplam 43 bin 408 hak sahibi yeni yuvasına kavuştu. Ancak bazı dairelerde çeşitli sorunlar yaşanmaya başladı. Vatandaşlar, sorunlarını iletecek muhatap bulamadıklarından dert yanarken, Malatya Valisi Seddar Yavuz’dan konuya dair önemli açıklama geldi. Malatya’nın Battalgazi ilçesi Orduzu Bahçebaşı’nda tamamlanan TOKİ konutlarını inceleyen Yavuz, sorunları çözmek amacıyla yeni uygulama başlattıklarını duyurdu.
Vatandaşa direkt cevap veriyorum
Bir gazetecinin Yeşilyurt ilçesi Yeşiltepe Mahallesi'nde inşa edilen Yeşilevler ile ilgili sorularını yanıtlayan Yavuz, vatandaşların şikâyetlerini bildirmeleri için muhatap bulamamalarının söz konusu olmadığını söyledi. Vatandaşlardan gelen her türlü şikayeti dikkate aldığını vurgulayan Yavuz, şunları dile getirdi:
“Yeşilyevler'de bizim en gurur duyduğumuz projelerden bir tanesi. Yani zaman zaman sosyal medya üzerinden provokasyon, yanlış yönlendirmeler söz konusu oluyor. Yeşilyevler'e bizatihi gittik. Hatta Büyükşehir Belediye Başkanımızla büyük bir kalabalık bir ekiple gittik. Anahtarı da teslim ettik. Bizim en çok gurur duyduğumuz ve inşaatın da iyi olduğu projelerden bir tanesi. Fakat olabilir, kapı kolunda eksiklik olabilir. Herhangi bir yerde çizik söz konusu olabilir. Biliyorsunuz orada muhatabımız var. Zaten anahtarları da orada teslim ettik biz. Yani herkesi ayağında davet etmedik. Sitede birim kurduk. Site yönetimleri kuruldu. Site yönetimleri var. Kaldı ki muhatap dediğimiz zaman biz varız. Malatya'da muhatap sorunu yok. Büyükşehrimiz var, Çevre Şehircilik İl Müdürlüğümüz var, Kentsel dönüşüm başkanlığımız var. Geçen bir tanesi Tweet attı. Dedi ki “Kapısı yok, penceresi yok ana insanlar.” Sonra kişiyi araştırdım. Kaleden atıldı bu. Onu söyleyeyim. Kişi ne hak sahibi ne orada oturuyor ve özellikle bakın Emrah Bey burada. Ekip gönderdim. Ciddiye aldım konuyu. Tek tek video çektirdim. İddia ettiğim konuların tamamı yalan. Dolayısıyla hemşehrilerimizden şunu özellikle istirham ediyorum. Biz demiyoruz ki eksiğimiz olmaz. Eksiğimiz olabilir. Çünkü 1.000 konut, 750 konut teslim ediyorsunuz. Hatalı olabilir. Ama muhatap bulamıyoruz, sorun çözemiyoruz, doğru değil. Akkent Sitesi’nde problemler oldu. Hepimiz gittik. Kısa süre içerisinde süre verdik. Dedik ki 15 gün içerisinde bu iş bitecek. Burada hiçbir sorun istemiyoruz. Sorunların hepsi çözüldü. O yüzden böylesine büyük bir operasyonun yapıldığı 100.000'in üzerinde konut ve iş yerinin ve kırsalda 984 lokasyonda 16.500 konutun yapıldığı bir yerde eksikler, noksanlıklar olabilir. Ama şunu açık bir şekilde söylüyorum. Şikâyeti olan bildirir. Benim sosyal medya hesaplarım açık. Direkt cevap veriyorum vaktim olduğu zaman. Veremediğim zaman basın birimimiz bizim. Anlık kişinin bilgilerini alarak takip ediyor. Büyükşehir Belediyemiz hakeza aynı şeyi yapıyor. Dolayısıyla hiçbir vatandaşımızın sorununa duyarsız değiliz. Çözmek için kararlıyız.”
Önemli olan sorunu çözmektir
Medya Takip Sistemi ile her türlü sosyal medya hesabından gelen şikâyetleri tek tek incelediklerini belirten Yavuz, sorunu çözmek için yoğun çaba gösterdiklerini ifade ederek, “Kimsenin elini bırakmadan, hiç kimsenin kendisini öteki hissetmeden, hiç kimsenin kendisini sahip hissetmediği bir Malatya inşa ediyoruz Medya takip Sistemi kurduğumu daha önce size söylemiştim. Benim medya takip sistemim var. İster Twitter ya da diğer sosyal medya mecralarından, isterse WhatsApp gibi uygulamalardan gelen tüm mesajlar kayıt altına alınır. Vatandaşımıza mutlaka ulaşılır ve der ki sorunun nedir? Nasıl çözebiliriz? Gerçekten sorunu olanlar kimlik bilgilerini ve sorunu paylaşıyorlar. Kimisi diyor ki benim sorunum yok ama böyle duydum diyor. Arkadaşlar duymayla başka bir şey dikkate almıyoruz değil ama bu konuda netiz kararlıyız ve yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatı desek de abartmış olmayız. Nihayetinde hep beraber bu şehri birlikte yönetiyoruz. Sorunların ne olduğunu biliyoruz, görüyoruz. O yüzden de değerli arkadaşlarım, sorunu olan varsa buradayız. Muhatapların hepsi burada. Çevre Şehir İl Müdürlüğümüzden, AFAD'ımız, muhtarlarımız anlık mesaj atıyorlar bana. Takip ediyorum. İlgili kurumlara talimat veriyoruz. Büyük operasyonlarda sorunlar olabilir. Önemli olan sorunu çözmektir.” diye konuştu.
WhatsApp şikâyet hattı
TOKİ’lerde meydana gelen eksiklikleri bildirebilmeleri için bir WhatsApp hattı oluşturulduğunu da bildiren Yavuz, şu şekilde konuştu:
“teslim ettiğimiz TOKİ’lerde meydana gelen eksiklikleri bildirebilmeleri için bir WhatsApp hattı oluşturuldu. Telefon numarası bir daha vereyim. 0539 324 72 68. Sıkıntısı, sorunu olan, problemi olan arkadaşlarımız bu WhatsApp hattına yazarak arayarak buraya sorunlarını iletebilir. çünkü özel bir birim talimat vermiştim. Oluşturun diye. Özel birim oluşturuldu. 100 kişilik bir ekip var. WhatsApp hattı da bu arkadaşlar.”
Bakmadan Geçme




