Timsahtan keçiye: Lacoste'un 92 yıllık tarihinde bir ilk
Fransız giyim markası Lacoste, elçisi tenisçi Novak Djokovic'i onurlandırmak amacıyla yeni kapsül koleksiyonuna özel keçili logo tasarladı. Böylelikle Lacoste, 92 yıllık tarihinde ilk kez ikonik timsahlı logosunu değiştirmiş oldu.
'Timsah' lakaplı Paris doğumlu tenisçi René Lacoste, 10 şampiyonluk kazanmış ve 1926 ile 1927'de iki kez ABD Açık'ı kazanan ilk yabancı oyuncu olmuştu. Tenisi bıraktıktan sonra, polo gömleklerine timsah işleyen bir giyim şirketi 'Lacoste'u kurdu. Şirket son yüzyılda büyümeye devam ederken, 2024'te geliri 3 milyar dolar oldu ve satışları 2023'e göre yüzde 8 arttı.
Lacoste'un ikonik timsah logosu ise kurucusu René Lacoste'un kortlardaki ünlü 'Timsah' lakabını onurlandırmak için yapılmıştı ve Fransız giyim markasının kuralları, bu logonun değiştirilmesini yasaklıyordu.
Ancak Lacoste, ABD Açık ve Sırp tenisçi Novak Djokovic için bir istisna yaptı ve kendisi için hazırlanan 5 parçalık kapsül koleksiyonda, yeşil işlemeli meşhur timsah logosunun yerine bir Djokovic için kullanılan 'G.O.A.T. (Greatest of All Time - Tüm Zamanların En İyisi) lakabına ithafen keçi logosu kullanıldı.
Lacoste, marka elçisi ve ingilizce kısaltması keçi anlamına gelen "G.O.A.T." yani "Greatest of All Time - Tüm Zamanların En İyisi" olarak nitelendirdiği Djokovic'e saygı duruşunda bulunmak için yeni kapsülünü ABD Açık'a yetiştirdiğini duyurdu.
Şirket, keçi bir timsahtan daha sevimli olsa da ardındaki anlamının Djokovic'i temsil eden azim, kazanma ve kortta mükemmellikle aynı anlama geldiğini ve bu yüzden böyle bir karar verildiği ifade edildi.