- Haberler
- Gündem
- Malatya-Gaziantep hattında seferler başlıyor: Maliyetleri düşecek, kalkınma hızlanacak
Malatya-Gaziantep hattında seferler başlıyor: Maliyetleri düşecek, kalkınma hızlanacak
Kahramanmaraş merkezli depremlerde hasar gören Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı demiryolu hattı, onarım çalışmalarının ardından 15 Eylül 2025'te yeniden açıldı. Bölge ekonomisi ve lojistik sektörü açısından stratejik bir öneme sahip olan demiryolunun hizmete açılmasıyla birlikte Omsan Logistics, taşımacılık seferlerine başlamayı hedefliyor.
Kahramanmaraş merkezli depremlerde büyük hasar alan ve bu nedenle kapanan Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı demiryolu hattı, yapılan yoğun onarım çalışmalarının ardından nihayet yeniden raylara kavuştu. 15 Eylül 2025 tarihinde TCDD'nin seferlere başladığı 235 kilometrelik kritik hat, bölge lojistiği ve ekonomisi için hayati önem taşıyor.
TAŞIMACILIK YENİDEN BAŞLIYOR
Omsan Logistics, hattın yeniden açılmasıyla birlikte önümüzdeki günlerde taşımacılık operasyonlarına başlayacağını duyurdu. Omsan Logistics Genel Müdürü Ahmet Tansık, Ulaştırma Bakanlığı'nın sürece hız vermesinin sonucu olarak devreye giren hattın, bölgesel kalkınmayı hızlandıracağını vurguladı.
235 KM UZUNLUĞUNDAKİ HAT HİZMETTE
235 kilometre uzunluğundaki hattın yeniden hizmete açılmasının bölge ekonomisi ve lojistik sektörü açısından kritik öneme sahip olduğunu vurgulayan Omsan Logistics Genel Müdürü Ahmet Tansık, "Hattın kapalı olduğu dönemde, yük taşımacılığı zorunlu olarak Malatya-Sivas-Kayseri-İskenderun güzergahına yönlendirilmişti. Bu uzun ve maliyetli rota hem zaman hem de maliyet açısından ciddi kayıplara yol açıyordu" dedi.
DOĞRUDAN AKDENİZ LİMANLARINA ERİŞİLECEK
Ulaştırma Bakanlığı’nın yakın takibi ve sürece hız vermesi sonucu yeniden devreye alınan hattın lojistik taşımacılığında maliyetleri düşüreceğini ve verimliliği artıracağını belirten Tansık, Omsan Logistics’in demiryolu hattında önümüzdeki günlerde taşımacılık operasyonlarına başlayacağını bildirdi. Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı demiryolu hattının bölge lojistiğinin belkemiği konumunda olduğunu ifade eden Tansık, "Yeniden hizmete alınan bu hat sayesinde Akdeniz limanlarına doğrudan erişim imkânı sağlanacak. Bölgenin dış ticaret kapasitesini artıracak bu gelişme, bölgesel kalkınmayı da hızlandıracak" ifadesini kullandı.
MADENCİLİĞE KATKI SAĞLAYACAK
Demiryolu hattının yeniden devreye alınmasının, OYAK Maden Metalürji şirketlerinin ham madde tedarikinde kritik bir rol üstlenen Ermaden’in faaliyetleri açısından taşıdığı öneme dikkat çeken Ermaden Genel Müdürü Halil Yıldırım ise "Hattın tekrar hizmete girmesiyle birlikte, Sivas’ın Divriği ilçesinde bulunan Demirdağ tesislerimizden çıkarılan demir cevherinin taşınma süresi kısalacak, taşıma kapasitesi de iki katına çıkacak. Bu gelişme, OYAK Maden Metalürji şirketlerinin rekabet gücüne katkı sağlayacak" diye konuştu.
Bakmadan Geçme





