Malatya'da Güney Kuşak Yolu Tartışması: CHP Karşı Çıktı, AK Parti onayladı!
Yeşilyurt Belediye Meclisi'nde Güney Kuşak Yolu'nun 8,5 kilometrelik kısmı tartışmaya yol açtı. CHP, yolun mülk sahiplerini mağdur edeceğini savunurken, belediye yönetimi yolun planlı bir proje olduğunu belirtti.
Malatya'nın Yeşilyurt ilçesinde, Güney Kuşak Yolu'nun Konak, Yeşilyurt ve Gündüzbey mahallelerinden geçen 8,5 kilometrelik kısmı, Yeşilyurt Belediyesi Mart Ayı 2’nci Olağan Meclis Toplantısı'nda tartışmalara neden oldu. CHP, 50 metre genişliğindeki yolun birçok mülk sahibini mağdur edeceğini savunurken, belediye yönetimi yolun planlı bir proje olduğunu ve deprem sonrası bölgedeki nüfus artışı göz önünde bulundurularak tasarlandığını belirtti.
Güzergahı belli olmayan yol
CHP Malatya Büyükşehir ve Yeşilyurt Belediye Meclis Üyesi Hurşit Kuşçu, maddeye ilişkin yaptığı konuşmada; 50 metre genişliğindeki yolun devlet karayolu niteliğinde olduğunu ama Karayollarının görüşüne başvurulmadığını savunarak, “Kuzey Çevre Yolu tamamlanmak üzereyken topografyasının son derece zor olduğu bir bölgede aşırı maliyetli ikinci bir çevre yolu düşürülemez. Ancak Malatya Büyükşehir Belediyesi'nin onaylarıyla 1/50.000 ölçekli çevre düzenli imar planı, 1/25.000'lik ölçekli nazım imar planı ve 1/ 5000 ölçekli Nazım İmar Planı'nda 50 m genişliğinde bir çevre yolu planlaması yapılmıştır. Bu planlar en üst ölçekli 1/100.000 ölçekli çevre düzenlemesi planına aykırılık teşkil etmektedir. Bu yolun yaklaşık 8,5 km'si Yeşilyurt, Gündüzbey ve Konak bölgesinde imar sahasında kalmaktadır. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün görüşü olmadan bir yol projesiyle maliyet hesapları yapılarak güzergah kesinleştirmeden sadece paftalar üzerinde işlenen 50 metrelik yol birçok mülk sahibini mağdur etmektedir. Zira bu yol koridorunun üzerinde birçok yapı mevcuttur ve imar uygulaması yani şuurlandırma yapıları özel mülkiyetten alındırılacaktır. Bu durum telafisi imkansız zararlara yol açacağı gibi bölgedeki mülk sahipleri arazilerinin doğru güzergahı belli olmayan 50 metre genişliğindeki bir yol için fazladan ve gereksiz bir kesinti yapılmasına neden olacaktır. Bu gerekçelerle bilimsel ve nesnel olmayan Konak, Gündüzbey Mahallelerindeki 1/1000 ölçekli revizyon uygulama planına 50 m genişliğindeki Güney Çevre Yolu ile ilgili Karayolları Genel Müdürlüğünün görüşü olmaması ve 1/1000 ölçekli çevre düzen planına aykırılığı nedeniyle 17 ve 19. gündem maddelerine red oyu vereceğiz.
Bu şehri belediyeler planlar
Kuşçu’ya yanıt veren Yeşilyurt Belediye Başkan Yardımcısı Hasan Atay, bu yolun önceki belediye başkan döneminde plan göre işlendiğini belirterek, “Deprem sonra Malatya’nın İkizce bölgesi 150 bin nüfuslu bir yer olacak. Konut yoğunluğu var. O yolun şu anda yapılması çok önemli. Bunun için karayollarından izin almamıza gerek yok. Bu şehri belediyeler planlar” dedi. Karar, oy çokluğuyla kabul edildi.