- Haberler
- Gündem
- Malatya'da gıda zehirlenmesi korkusu büyüyor: Peki, denetimler ne sıklıkla yapılıyor? İdari yaptırımlar caydırıcı mı? İşletmelere kamera zorunluluğu yolda mı? İşte tüm detaylar…
Malatya'da gıda zehirlenmesi korkusu büyüyor: Peki, denetimler ne sıklıkla yapılıyor? İdari yaptırımlar caydırıcı mı? İşletmelere kamera zorunluluğu yolda mı? İşte tüm detaylar…
Son günlerde Türkiye genelinde artan gıda zehirlenmesi vakaları, Malatya'daki vatandaşları da endişelendiriyor. Şehirdeki gıda denetimlerinin sıklığı ve gıda güvenilirliğini sağlamak için atılacak adımlara dair soruları yanıtlayan Malatya İl Tarım ve Orman Müdürü Osman Akar, denetim, yaptırım ve kamera zorunluluğu gibi birçok konuda önemli açıklamalarda bulundu.
Kare kod:
İşletmelerimizde artık karekod sistemine geçildi. Karekod uygulamasını tüm işletmelerimizde hemen hemen yaygınlaştırmaya çalışıyoruz. Birçok işletmemizde yaygınlaştı. Vatandaş gittiği işletmede bulunan karekodu okuduğunda, o işletmede ne zaman denetim yapıldığı, denetim sonuçlarını, olumlu mu, olumsuz mu rahatlıkla görebilecek. Dolayısıyla o işletme ile ilgili de kararını kendisi verecek.
Denetimlerde nelere dikkat ediliyor? Vatandaşlar gıdayla ilgili sorunla karşılaştığında ne yapmalı?
Denetimlerimizde ne yapıyoruz? Özellikle genel hijyen kuralları, yapıların fiziki durumları, personellerin işte hijyen kurallarına uyup uymadığı, oradaki işletmelerin kayıtlılık ve kayıt tutup tutmadıkları, depoların uygun olup olmadığı, havalandırma durumu, lavaboyu var mı, uygun mu? Ürünlerindeki son kullanma tarihleri, ürün saklanma koşulları, fiziki durumları, özellikle fırınlarda hijyen durumu, ekmeklerde gramajın uygunluğu ve benzeri birçok konuya bizler dikkat ediyoruz. Tabii ki bizim güvenilir gıdaya ulaşma noktasında bakanlık olarak bir ifademiz var; ‘En iyi denetçi tüketicinin kendisidir.’ personellerimiz kontrollerini yapıyor, gözlemliyor ama bizim her üretim yerinin veyahut da her işletmenin başında olma şansımız yok. O yüzden "En iyi denetçi tüketicinin kendisidir." sloganıyla bu konuda bir olumsuzluk, bir sıkıntı görüldüğünde mutlaka bizlere ulaşılmasını istiyoruz. bazen özel veyahut da kurumsal telefonların yanında Alo 174 gıda hattımız var. Buraya gelen tüm talepler mutlaka değerlendirilir. En geç 15 gün içerisinde değerlendirilir, sonuçlandırılır ve sisteme sonucuyla ilgili bilgi girilir. Tüm vatandaşlarımızın mutlaka duyarlı olup, bu konuda bir olumsuzluk görmeleri halinde mutlaka en kötü ihtimalle Alo 174 gıda hattına başvurmalarını istiyoruz.
Bakmadan Geçme