Malatya'da 147 bin öğrenci karne hayecanı yaşadı!
Malatya'da 2025-2026 eğitim-öğretim yılının sona ermesiyle birlikte kent genelinde öğrenim gören 153 bin 430 öğrenciden 147 bin 22'si karne aldı.
Haberin Özeti
- • Malatya'da 2025-2026 eğitim-öğretim yılı sonunda 153.430 öğrenciden 147.022'si karne alarak yaz tatiline girdi.
- • İl Milli Eğitim Müdürü Behçet Bakır, deprem sonrası 77 yeni okul ve 12 güçlendirme ile 89 eğitim yatırımı yapıldığını açıkladı.
- • Eylül'de 23 yeni okulun daha açılacağı, devam eden yatırımlarla toplam derslik sayısının 7.669'a ulaşacağı belirtildi.
"Depremin Yaraları Eğitimde de Hızla Sarılıyor"
Asrın felaketinin ardından devletin güçlü iradesiyle eğitim altyapısının yeniden ayağa kaldırılması noktasında çok önemli mesafeler katettiklerini vurgulayan Behçet Bakır, "Deprem öncesinde ilimizde toplam 6.177 derslik bulunurken, yaşadığımız büyük afette 895 dersliğimiz kullanılmaz hale gelmişti. Deprem sonrasında ilimize 77 yeni okul ve 12 güçlendirme çalışması olmak üzere toplam 89 eğitim yatırımı kazandırıldı. Bu yatırımlarla bugün itibariyle 1.443 yeni derslik eğitim sistemimize dahil edildi ve toplam derslik sayımız 6.725'e yükseldi. Böylece kaybettiğimiz derslik sayısına oranla, kazanılan derslik sayısı oranı yüzde 61'e ulaşmış oldu" dedi.
Bakmadan Geçme