Belediyenin marketi amacından uzaklaştı: Sosyal proje bitti, pahalılık başladı!
Saadet Partisi Malatya İl Başkanı Hamza Paşahan, Büyükşehir Belediyesine ait Esenlik Marketleri'nin fiyat uygulamasını eleştirdi. Esenlik Market'in, vatandaşın alım gücünü desteklemek ve fiyatları dengelemek için kurulduğunu hatırlatan Paşahan, marketin kuruluş amacından uzaklaştığını belirtti.

Marketin Amacı Yük Olmak Değil
1990 yılında kurulan marketin, dönemin en önemli sosyal projesini olduğunu dile getiren Paşahan, Esenlik Market’in kuruluş amacından uzaklaştığını belirterek şunları söyledi:
“1990 yılında dönemin belediye Başkanı Ahmet Münir Erkal tarafından kurulan yüzde yüz Malatya Büyükşehir Belediyesi iştiraki olan Esenlik Tanzim Marketleri, bu şehrin en önemli sosyal projelerinden biridir. Esenlik Tanzim Marketleri, halkın alım gücünü desteklemek, fiyatları dengelemek ve vatandaşların sofrasına nefes olmak için kurulmuştur. Ancak bugün üzülerek görüyoruz ki Esenlik Tanzim Marketleri, kuruluş amacından uzaklaşmıştır. Raflardaki fiyatlar, özel marketlerden daha pahalı hale geldi. Oysa bir tanzim marketin görevi; vatandaşa yük olmak değil, vatandaşın yükünü hafifletmektir.”
Bu nasıl bir densizliktir! Malatyalıların yıllardır güvenle alışveriş yaptığı, şehrin markası haline gelmiş Esenlik’e dil uzatmak kimsenin haddi değildir. Esenlik; bir marketten öte, bu şehrin dayanışma ruhunun, helal kazancının, alın terinin sembolüdür. Erkeksen, samimiysen, cesursan git özel zincir marketlerin fahiş fiyatlarını eleştir! Raflara gizlenen zamları, vatandaşa oynanan oyunu yaz! Esenlik’e vurmak kolay, çünkü yerli, çünkü belediyeye ait, çünkü Malatya’nın markası! Bu şehrin insanı Esenlik’i sever, sahiplenir. Kökü burada, kazancı burada, hizmeti burada. Esenlik, vatandaşına yük değil; zor günlerde omuz, dar zamanda nefes olmuştur. Eleştirinin de bir edebi, bir vicdanı olur. Yalanla, çarpıtmayla, emeğe saldırmak yiğitlik değil, ucuz siyasettir!
Yandaşı da işe aldıklarında maaş yükü haliyle etiketlere yansıyor
Bakmadan Geçme



