Malatyalı milyarder de isyan etti!
2018'den bu yana büyüyerek devam eden ekonomik kriz, Ekrem İmamoğlu operasyonuyla kasırgaya dönüştü. Artan maliyetler karşısında iş dünyası da ses yükseltmeye başladı. LC Waikiki'nin patronu Vahap Küçük bile 'Türkiye'de hazır giyim yatırımı artan maliyetler nedeniyle cazibesini kaybediyor' dedi.
Baskılanan döviz kuru, yüksek enflasyon, artan maliyetler... Son yıllarda hazır giyim sektörü büyük bir girdabın içinde. Üretimini Mısır öncelikli olarak yurt dışına taşıyanların sayısı artarken sektör hem ihracatta hem de istihdamda Asya ülkelerine yenildi.
Türkiye'nin önde gelen hazır giyim markalarından olan LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Birleşmiş Markalar Derneği'nin (BMD) Fast Company ile düzenlediği 'Perakende 2025 – Ne Oldu Ne Olacak?' zirvesinde konuştu. Küçük ABD'nin açıkladığı yeni tariflerin pahalılık nedeniyle Türkiye'ye avantaj sağlayamayacağını söyledi ve şunları aktardı: 'Tekstil ve hazır giyim son iki yılda kan kaybetti. Çinli şirketler de Vietnam ve Bangladeş'e göre artık pahalı kalıyor onlar da farklı ülkelerde yatırım yapıyor. Ancak Türkiye pahalı. Türkiye'ye gelmezler. Türkiye'de hazır giyim ve tekstil yatırımı bu ortamda zor. Kr değil nasıl az zarar ederiz derdindeyiz'
Küçük iç pazarda turist katkısının geçmişteki kadar olmadığını, vatandaşın fatura, okul parası gibi temel ihtiyaçlara döndüğünü aktardı.
Vahap Küçük, konuşmasında Türkiye'deki ve diğer ülkelerde tekstil maliyetleri hakkında bilgi vererek, 'Türkiye'de 'tekstil ve hazır giyime yatırım yapmak da üretim yapmak da şu ortamda çok zor. Allah yardım etsin' şeklinde konuştu.