Malatya'da işgücü profili şekilleniyor: İŞKUR, işverenlerin ilk tercihi oldu
İŞKUR'un yayımladığı '2024 Türkiye İşgücü Piyasası Araştırma Raporu'na göre, Malatya'da 10 işyerinden 6'sı İŞKUR hizmetlerinden yararlanıyor işverenler en çok eleman temini ve danışmanlık desteğini tercih ediyor.
Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) tarafından yayımlanan 2024 Türkiye İşgücü Piyasası Araştırma Raporu, Malatya’daki iş gücü yapısını ve işletmelerin istihdam eğilimlerini ortaya koydu. Çalışma kapsamında ziyaret edilen işyerlerinde toplam 50.151 çalışan tespit edilirken, bunların 38.262’si erkek, 11.888’i kadın olarak belirlendi.
Rapora göre Malatya genelinde kısmi zamanlı çalışmanın uygulandığı işyerlerinin oranı yüzde 17 olurken, 20 ve üzeri çalışanı bulunan işyerlerinde vardiyalı çalışma yapanların oranı yüzde 29,5 olarak ölçüldü.
İhracat yapan işletmelerin oranı Malatya’da yüzde 19,5 seviyesinde kalırken, e-ticaret yapan işletme oranı yüzde 13,2, Ar-Ge faaliyeti yürüten işletmelerin oranı ise yüzde 20,5 olarak kayda geçti.
Malatya’daki işletmelerin yüzde 63,8’i İŞKUR hizmetlerinden faydalanıyor. En çok yararlanılan hizmetler arasında eleman temini yüzde 65,9 ile ilk sırada yer aldı. Onu sırasıyla danışmanlık ve yönlendirme (%54,8), kısa çalışma ödeneği (%45,8), işbaşı eğitim programları (%19,5), nakdi ücret desteği (%17,4), teşvikler (%17,1) ve mesleki eğitim kursları (%1,2) takip etti.
Uzaktan çalışma oranının yüzde 3,4 seviyesinde olduğu Malatya’da, açık işlerde İŞKUR’un tercih edilme oranı yüzde 76,1’e ulaştı. Bu oranla İŞKUR, işverenlerin açık işlerde en çok başvurduğu kaynak konumunu korudu. İŞKUR’u, akraba-eş-dost (45,5%) ve mevcut çalışanlar aracılığıyla (43,3%) personel arama yöntemleri izledi.
Rapordaki bulgular, Malatya’da işverenlerin hem dijitalleşmeye hem de kamu desteklerine yönelik ilgisinin arttığını gösteriyor.