Çocuklarda Tehlike Çanları Çalıyor: Yüzde 91,3'ü İnternet Bağımlısı Oldu!
Çocukların internete olan bağımlılığı her geçen gün artmaya devam ediyor. TÜİK, '2024 yılı Türkiye'deki Çocuklar İstatistikler Bakışı Araştırması' sonucuna göre 6-15 yaş çocuklarda internet kullanımı yüzde 91,3'e ulaştı.
İnternet kullanımı hayatımızın her alanında kolaylık sağlarken, aynı zamanda zararlı etkileriyle de karşımıza çıkıyor. Günümüzde internet, hayatımızın hemen her noktasında ihtiyaç duyulan bir araç haline gelmiş durumda, ne yazık ki bu durum çocuklar için de büyük bir etken oluşturuyor.
Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) '2024 yılı Türkiye’deki Çocuklar İstatistikler Bakışı Araştırması sonucunu açıkladı. Verilere göre çocuklarda internet kullanımı korkunç bir boyuta ulaştı. 6-15 yaş çocuklarda internet kullanımı yüzde 91,3'e ulaşırken, erkek çocukların yüzde 99,2'si kız çocukların ise yüzde 90,3'ünün internet bağımlı hale geldiğini görüldü.
Cinsiyete ve yaş grubuna göre çocukların İnternet kullanımı yüzde 2024
2024 yılı verilerine göre 6-15 yaş aralığındaki çocuklarda telefon ve internet kullanım alışkanlıkları dikkat çekici boyutlara ulaştı.
Erkek çocuklarda internet kullanım oranı yüzde 92,2 olarak kaydedilirken, kız çocuklarında bu oran yüzde 90,3 oldu.
Genel olarak, 6-15 yaş grubundaki çocukların internet kullanım oranı yüzde 91,3 olarak belirlendi.
Bu veriler, erkek çocukların internet alışkanlığı konusunda kız çocuklarına göre daha önde olduğunu ortaya koydu.
2024 yılı Çocukların Bilişim Teknoloji Oranı (6-15 yaş)
6-15 yaş grubundaki çocuklarda internet kullanım oranı erkeklerde yüzde 92,2, kız çocuklarında ise yüzde 90,3 olarak belirlendi. Genel toplamda bu yaş grubundaki çocukların yüzde 91,3’ü internet kullanıyor. Verilere göre, erkek çocuklar internet başında kızlara kıyasla daha fazla vakit geçiriyor.
2024 yılı cep telefonu/akıllı telefon kullanım oranı (6-15 y
6-15 yaş grubundaki çocuklarda cep telefonu ya da akıllı telefon kullanımı erkeklerde yüzde 76,9, kız çocuklarında ise yüzde 75,3 olarak kaydedildi. Genel toplamda bu yaş grubundaki çocukların yüzde 76,1’i cep telefonu kullanıyor. Verilere göre, erkek çocuklar telefon başında kız çocuklarına göre daha fazla zaman geçiriyor.
2024 yılı Dijital oyun oynama oranı (6-15 yaş)
6-15 yaş grubundaki çocuklarda dijital oyun oynama oranı erkeklerde yüzde 82,8, kız çocuklarında ise yüzde 64,8 olarak kaydedildi. Genel toplamda ise bu yaş grubundaki çocukların yüzde 74’ü dijital oyun oynuyor. Verilere göre, erkek çocuklar dijital oyunlara kız çocuklarına göre daha fazla zaman ayırıyor.
2024 yılı sosyal medya kullanımı oranı (6-15 yaş)
6-15 yaş grubundaki çocuklarda sosyal medya kullanımı oranı erkeklerde yüzde 68,1, kız çocuklarında ise yüzde 64,0 olarak kaydedildi. Genel toplamda bu yaş grubundaki çocukların yüzde 66’sı sosyal medya kullanıyor. Verilere göre, erkek çocuklar sosyal medyada da kız çocuklarına göre daha fazla zaman geçiriyor.
2024 yılı Bilgisayar kullanımı oranı (6-15 yaş)
6-15 yaş grubundaki çocuklarda bilgisayar kullanımı oranı erkeklerde yüzde 52,3, kız çocuklarında ise yüzde 48,3 olarak kaydedildi. Genel toplamda bu yaş grubundaki çocukların yüzde 50,3’ü bilgisayar kullanıyor. Verilere göre, erkek çocuklar bilgisayar başında kız çocuklarına göre daha fazla zaman geçiriyor.
2024 yılı İnternet üzerinden video izleme oranı (6-15 yaş)
6-15 yaş grubundaki çocuklarda internet üzerinden video izleme oranı erkeklerde yüzde 84,3, kız çocuklarında ise yüzde 83,5 olarak kaydedildi. Genel toplamda bu yaş grubundaki çocukların yüzde 83’ü internet üzerinden video izliyor. Verilere göre, erkek çocuklar video izleme konusunda kız çocuklarına göre daha fazla zaman harcıyor.
2024 yılı ödev, öğrenme veya çevrim içi derslere katılma amacıyla internete girme oranı (6-15 yaş)
6-15 yaş grubundaki çocuklarda ödev, öğrenme veya çevrim içi derslere katılma amacıyla internete girme oranı erkeklerde yüzde 72,7, kız çocuklarında ise yüzde 77,6 olarak kaydedildi. Genel toplamda ise bu yaş grubundaki çocukların yüzde 75’i bu amaçla interneti kullanıyor. Verilere göre, kız çocukları ödev, öğrenme ve çevrim içi derslere katılma konusunda erkek çocuklarına göre internete daha fazla zaman ayırıyor.
2024 yılı oyun oynama veya oyun indirme oranı (6-15 yaş)
6-15 yaş grubundaki çocuklarda oyun oynama veya oyun indirme amacıyla internete girme oranı erkeklerde yüzde 81,4, kız çocuklarında ise yüzde 63,2 olarak kaydedildi. Genel toplamda bu yaş grubundaki çocukların yüzde 72,7’si bu amaçla interneti kullanıyor. Verilere göre, erkek çocuklar oyun oynama veya oyun indirme konusunda kız çocuklarına göre internete daha fazla zaman ayırıyor.
2024 yılı sosyal medya oranı (6-15 yaş)
6-15 yaş grubundaki çocuklarda sosyal medya kullanımı oranı erkeklerde yüzde 73,6, kız çocuklarında ise yüzde 71,4 olarak kaydedildi. Genel toplamda ise bu yaş grubundaki çocukların yüzde 72,6’sı sosyal medya amacıyla interneti kullanıyor. Verilere göre, erkek çocuklar sosyal medya kullanımı konusunda kız çocuklarına göre internette daha fazla vakit geçiriyor.
2024 yılı müzik dinleme veya müzik indirme oranı (6-15 yaş)
6-15 yaş grubundaki çocuklarda müzik dinleme veya müzik indirme oranı erkeklerde yüzde 63,6, kız çocuklarında ise yüzde 72,9 olarak kaydedildi. Genel toplamda ise bu yaş grubundaki çocukların yüzde 68,1’i müzik dinleme veya indirme amaçlı internet kullanıyor. Verilere göre, kız çocukları müzik dinleme veya indirme konusunda erkek çocuklarına göre internete daha fazla zaman ayırıyor.
2024 yılı mesajlaşma oranı (6-15 yaş)
6-15 yaş grubundaki çocuklarda mesajlaşma oranı erkeklerde yüzde 63,5, kız çocuklarında ise yüzde 67,0 olarak kaydedildi. Genel toplamda ise bu yaş grubundaki çocukların yüzde 65,2’si mesajlaşma amaçlı internet kullanıyor. Verilere göre, kız çocukları mesajlaşmaya erkek çocuklarına göre daha fazla zaman ayırıyor.
2024 yılı mal veya hizmetler hakkında bilgi arama oranı (6-15 yaş)
6-15 yaş grubundaki çocuklarda mal veya hizmetler hakkında bilgi arama oranı erkeklerde yüzde 44,7, kız çocuklarında ise yüzde 46,6 olarak kaydedildi. Genel toplamda ise bu yaş grubundaki çocukların yüzde 45,6’sı mal veya hizmetlerle ilgili bilgi aramak amacıyla interneti kullanıyor. Verilere göre, kız çocukları mal veya hizmetler hakkında bilgi aramaya erkek çocuklarına göre daha fazla zaman ayırıyor.
2024 yılı internet üzerinden alışveriş yapma oranı (6-15 yaş)
6-15 yaş grubundaki çocuklarda internet üzerinden alışveriş yapma oranı erkeklerde yüzde 13,9, kız çocuklarında ise yüzde 15,5 olarak kaydedildi. Genel toplamda ise bu yaş grubundaki çocukların yüzde 14,7’si internet üzerinden alışveriş amacıyla interneti kullanıyor. Verilere göre, kız çocukları internet üzerinden alışveriş yapmaya erkek çocuklarına göre daha fazla zaman ayırıyor.
2024 yılı e-posta gönderme/alma oranı (6-15 yaş)
6-15 yaş grubundaki çocuklarda e-posta gönderme/alma oranı erkeklerde yüzde 14,6, kız çocuklarında ise yüzde 11,7 olarak kaydedildi. Genel toplamda ise bu yaş grubundaki çocukların yüzde 13,2’si e-posta gönderme/alma amaçlı internet kullanıyor. Verilere göre, erkek çocukları e-posta gönderme/alma konusunda kız çocuklarına göre daha fazla zaman ayırıyor.