Bakan Uraloğlu duyurdu: Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı demiryolu açılış tarihi belli oldu
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 6 Şubat 2023 depremlerinde hasar gören demiryolu hatlarının onarım, iyileştirme ve güçlendirme çalışmalarının tamamlandığını açıkladı. Bakan Uraloğlu, altyapı ve üstyapı çalışmaları biten Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı Demiryolu Hattı'nın hizmete gireceği tarihi duyurdu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen ve "Asrın Felaketi" olarak nitelendirilen Kahramanmaraş merkezli depremlerde hasar gören demiryolu hatlarına yönelik yapılan çalışmalara ilişkin açıklamalarda bulundu. Deprem sonrası toplam 1.275 kilometrelik demiryolu hattında meydana gelen hasarın ardından hızlı bir şekilde sahaya inen Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) ekiplerinin, arama-kurtarma ve yardım faaliyetlerine büyük katkı sağladığını belirten Uraloğlu, ilk kontrollerin ardından 1.232 kilometrelik hattın acil kullanım ve yardım trenleri için yeniden işletmeye açıldığını ifade etti.
Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı Hattı 15 Eylül 2025’te Hizmete Açılacak
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Altyapı ve üstyapı çalışmaları tamamlanan Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı Demiryolu Hattı’nı 15 Eylül 2025 tarihinde hizmete açıyoruz. Akdeniz limanlarına doğrudan ve verimli erişimin yeniden sağlanmasıyla, bölgenin dış ticaret potansiyeli güçlenecek” dedi.
Depremde Hasar Gören Hatlarda Hızlı Müdahale
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 6 Şubat 2023’te meydana gelen Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından bölgede yapılan demiryolu çalışmalarına ilişkin açıklamalarda bulundu. “Asrın Felaketi” olarak da nitelendirilen depremin 11 ilden geçen toplam bin 275 kilometrelik demiryolu hattında hasara neden olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, depremin hemen ardından demiryolu bakım ekiplerinin sahada çalışmalara başladığını hatırlattı.
Bin 232 Kilometrelik Hat Acil Kullanım Açıldı
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’nın (TCDD) uzman ekiplerinin hızlı refleksinin deprem bölgesindeki arama-kurtarma ve yardım çalışmalarına büyük katkı sağladığını ifade eden Uraloğlu, “Depremin hemen sonrasında bakım ekiplerince ilk kontroller yapılmış, kısıtlı işletmeciliğe geçilebilmesi için hatlarımızın uygunluk durumları tespit edilmiştir. Yapılan bakım onarım çalışmaları neticesinde toplam bin 232 kilometrelik hat acil kullanım ve deprem yardım trenleri için işletmeciliğe açılmıştır” dedi.
Deprem Hasarları İçin 23.8 Milyar Liralık Yatırım Yapıldı
Depremin 11 ilden geçen demiryollarına verdiği hasarın telafisi için 2023 ve 2024 yılında bölgedeki demiryollarına 18.8 milyar lira yatırım yaptıklarını belirten Bakan Uraloğlu “2025 yılındaki 5 milyar liralık yatırımla birlikte depremde hasar gören demiryolu hatlarımızın altyapı, üstyapı ile sanat yapılarının onarım, iyileştirme ve güçlendirme işleri için yapılan yatırım miktarı 23.8 milyar lira oldu” ifadelerini kullandı.
Fevzipaşa-Islahiye ve Köprüağzı-Maraş Etapları Yenilendi
Depremden hasar gören Fevzipaşa-Islahiye, Köprüağzı-Maraş etaplarının altyapı ve üstyapılarının yenilenerek tren trafiğine açıldığını kaydeden Uraloğlu, 235 kilometrelik Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağ Demiryolu Hattı’nda da çalışmaların iki etap halinde devam ettiğini hatırlattı.
Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı Hattı’nın Açılışı Lojistik İçin Kritik
Bakan Uraloğlu açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
"Altyapı ve üstyapı çalışmaları tamamlanan Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı Demiryolu Hattı’nı 15 Eylül 2025 tarihinde hizmete açıyoruz. Hattın yeniden açılması, bölge lojistiği için kritik bir dönüm noktasıdır. Hat kapalıyken, yük taşımacılığının mecburi olarak uzun ve maliyetli olan Malatya-Sivas-Kayseri-İskenderun güzergâhına kayması, zaman ve enerji kaybına neden oluyordu. Yenilenen hat sayesinde taşımacılıkta önemli ölçüde süre ve maliyet avantajı elde edilecek. Akdeniz limanlarına doğrudan ve verimli erişimin yeniden sağlanmasıyla, bölgenin dış ticaret potansiyeli güçlenecek ve ekonomik rekabetçiliği artacaktır.”