Acil Durum Çağrısı: Yardım Edin! Projesiyle Deprem Bilinci ve İletişim Becerileri Gelişti
Malatya, Türkiye – 6 Şubat depremlerinin ardından acil durumlarda iletişim ağının hayati önemi bir kez daha ortaya çıkarken, Türk ve Rumen öğrenciler, 'An Emergency Call: Help Me' (Acil Durum Çağrısı: Yardım Edin) adlı eTwinning projesiyle anlamlı bir farkındalık yarattı. Romanya ile birlikte Türkiye'den dokuz farklı ilin katılımıyla yürütülen proje, öğrencilerin İngilizce dil becerilerini geliştirmenin yanı sıra, acil durumlara hazırlık ve küresel iletişim konularında önemli kazanımlar sağladı.
Malatya'dan Gazi İlkokulu öğretmeni Derya Çetin Cengiz ve İntegral Lisesi öğretmeni Ahmet Burhan Güler'in öncülüğünde yürütülen projede, öğrenciler acil durumlarda yapılması gerekenler, nasıl iletişim kurulacağı, acil durum çantası hazırlığı, farklı dillerde ve ortamlarda iletişim kurma, teknoloji kullanımı ve farklı kültürlerle iletişim gibi konularda yetkinlik kazandı. Projeyi yürüten öğretmenler, öğrencilerin keşfetme heyecanıyla kendilerinin de heyecanlandığını, acil durumlarla ilgili kazanımlarının, dil becerilerinin ve teknolojik yeterliliklerinin arttığını belirtti.
Proje Kapsamında Neler Yapıldı?
Romanyalı ortaklarla birlikte Türkiye'den 10 öğretmenin ve özel eğitim öğrencilerinin de yer aldığı proje süresince, öğrenciler çeşitli etkinliklere katıldı:
İngilizce Senaryolar ve Tatbikatlar: Öğrenciler, acil durum senaryoları hazırlayarak gerçekçi tatbikatlar yaptı.
İnteraktif Oyunlar: Acil durum bilgilerini pekiştiren interaktif oyunlar oynandı.
Kültürlerarası İşbirliği: Farklı kültürlerden akranlarıyla işbirliği içinde çalışarak kültürel çeşitliliğe karşı saygı ve anlayış geliştirdiler.
Web 2.0 Araçları Kullanımı: Çeşitli dijital araçları aktif olarak kullanarak dijital okuryazarlık becerilerini önemli ölçüde ilerlettiler.
Projenin Öğrencilere ve Öğretmenlere Sağladığı Kazanımlar:
"An Emergency Call: Help Me" projesi, katılımcılara pek çok değerli kazanım sağladı:
İletişim Becerilerinde Gelişme: Romanyalı ortaklarla sürekli iletişim halinde kalarak İngilizce konuşma ve yazma becerilerini aktif olarak kullandılar ve geliştirdiler.
Küresel Farkındalık ve Kültürlerarası Etkileşim: Farklı bir ülkenin kültürüyle tanışma fırsatı bularak kültürel çeşitliliğe karşı saygı ve anlayış geliştirdiler.
Dijital Okuryazarlık ve Teknoloji Kullanımı: Proje sürecinde çeşitli web 2.0 araçlarını aktif olarak kullanarak dijital okuryazarlık becerilerini önemli ölçüde ilerlettiler.
Problem Çözme ve Kritik Düşünme: Acil durum senaryoları üzerinde çalışarak beklenmedik durumlar karşısında hızlı ve doğru kararlar verme yeteneklerini geliştirdiler.
Takım Çalışması ve İşbirliği: Ortak ürünler oluştururken birbirleriyle uyum içinde çalışarak takım çalışmasının önemini kavradılar.
Acil Durum Bilinci ve İlk Yardım Bilgisi: En önemlisi de, öğrenciler acil durumlarda nasıl davranmaları gerektiği hakkında bilgi sahibi oldular.
Proje süresince gösterdikleri üstün gayret ve başarıdan dolayı tüm öğretmen ve öğrenciler tebrik edildi. Katılımcı okullar ve öğretmenler arasında Eskişehir'den Meryem İnanç ve Özkan Halaç Özel Eğitim Meslek Okulu, Malatya'dan Derya Çetin Cengiz ve Gazi İlkokulu, Adıyaman'dan Cemalettin Gürbüz ve Malazgirt Özel Eğitim Uygulama Okulu (Otizm), İzmir'den Özgül Başak Coşkun ve İlhan Onat İlkokulu, Romanya'dan Janina Stănculețu ve "Mihail Drumeș" Balș-Secondary School, Diyarbakır'dan Beyza Nur Baysal ve Karamusa İlkokulu, Rozerin Özdoğan ve Hatipoğlu İlkokulu, Asiye Çavdar ve Gazi Yaşargil İlkokulu, Şanlıurfa'dan Elif Altunbay Çiçek ve Osmangazi İlkokulu, Malatya'dan Ahmet Burhan Güler ve İntegral Lisesi, ve Diyarbakır'dan Neşe Ozan ve TOBB İlkokulu yer aldı.