31 ay sonra hat açıldı: İlk tren Malatya'dan yola çıktı! İkinci durağı Adıyaman…
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 6 Şubat 2023 depremlerinde büyük hasar gören Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı Demiryolu Hattı, 31 ay süren onarım ve güçlendirme çalışmalarının ardından yeniden hizmete girdi. Hat üzerinden Malatya'dan hareket eden ilk yük treni İskenderun Limanı'na doğru yola çıktı.
6 Şubat 2023 depremlerinde ağır hasar gören Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı Demiryolu Hattı, 31 ay süren onarım ve güçlendirme çalışmalarının ardından yeniden hizmete açıldı.
İlk Yük Treni İskenderun Limanı’na Doğru Yola Çıktı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, hattaki çalışmaların tamamlandığını belirtti. Açıklamada, ilk yük treninin 15 Eylül’de hizmete açıldığı ve 16 Eylül’de Malatya’dan İskenderun Limanı’na doğru yola çıktığı duyuruldu.
Dış Ticaret Potansiyeli Artacak
Bakan Uraloğlu açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Hat kapalıyken yük taşımacılığı, uzun ve maliyetli olan Malatya-Sivas-Kayseri-İskenderun güzergahına kaymak zorunda kaldı. Bu da hem zaman hem enerji kaybına neden oldu. Yenilenen hat sayesinde artık doğrudan ve verimli bir erişim sağlanacak. Akdeniz limanlarına ulaşım kolaylaşacak, bölgenin dış ticaret potansiyeli artacak.”
Malatya Stratejik Demiryolu Noktası Oldu
Depremden hasar gören Fevzipaşa-Islahiye, Köprüağzı-Maraş etaplarının altyapı ve üstyapılarının yenilenerek tren trafiğine açıldığını kaydeden Uraloğlu, 235 kilometrelik Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağ Demiryolu Hattı’nda da çalışmaların iki etap halinde devam ettiğini hatırlattı. Bakan Uraloğlu açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
"Altyapı ve üstyapı çalışmaları tamamlanan Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı Demiryolu Hattı’nı 15 Eylül 2025 tarihinde hizmete açıyoruz. Hattın yeniden açılması, bölge lojistiği için kritik bir dönüm noktasıdır.
Hat kapalıyken, yük taşımacılığının mecburi olarak uzun ve maliyetli olan Malatya-Sivas-Kayseri-İskenderun güzergâhına kayması, zaman ve enerji kaybına neden oluyordu. Yenilenen hat sayesinde taşımacılıkta önemli ölçüde süre ve maliyet avantajı elde edilecek. Akdeniz limanlarına doğrudan ve verimli erişimin yeniden sağlanmasıyla, bölgenin dış ticaret potansiyeli güçlenecek ve ekonomik rekabetçiliği artacaktır.”