
Fırat Edaş Aksa Elektrik Dağıtım ve Bürokrasi..
Ali Yiğit
Malatya Yeşilyurt İkizce Mahallesi Ankara Asfaltı üzerinde binası bulunan Fırat Edaş Elektrik Dağıtım A.Ş binasına sanırım çoğumuzun yolu düşmüştür..
Biz muhtarların ve özellikle elektrik mühendislerinin uğrak yeridir Fırat Edaş idari binası..
Hakkını vermek isterim Müdür Müjdat Çelik bey ve çalışan arkadaşların bütün yoğunluklarına rağmen güler yüz gösterip vatandaşın güler yüzle ayrılmalarını sağlamak için ellerinden gelen gayreti gösterdiklerine yakinen şahitliğimden dolayı Fırat Edaş'ta mesai sarf eden tüm emektarlara teşekkür ederim..
Ancak Bürokrasi ve teferruat evraklarından dolayı Fırat EDAŞ idari binasından güler yüzle ayrılan vatandaş sayısı sanırım iki elin parmak sayısını geçmeyecek kadar az..
Yani Fırat Edaş binasından çıkarken sinirinden kendi kendine konuşanları görmek gerçekten üzücü..
Bir proje sunacağım deseniz kime sorsanız bir ayı göze alın cevabı hazırdır..
Sahi bu kadar detay ve vatandaşı evrak ayrıntısına boğmak yerine daha pratik çözümler sunulamaz mı?
Kapısı açık olan ancak masası üzerinde evraktan şemalı görünmeyen çalışana bir şey sormaya çekinen vatandaşı bu ızdırabtan kurtarmak çok zor mu?
Elektrik mühendislerinin su yolu ettiği geciken projeler için proje sahipleriyle kırgınlık yaşamasına son verilemez mi?
Bir vatandaşın bir proje için onlarca kez gidip gelmesini önleyecek bir çalışma yapılamaz mı?
Elbette ki; hayati tehlike arz edecek, kaza riski oluşturacak konularda indirime gidilmez..
Ancak teferruatlı detaylar için bir fizibilite çalışması düşünülse çok yerinde bir karar olur bence..
Bu yazımızla belki konu gündeme gelir bir dizi çalışma başlatılabilir..
Her bürokrasinin kolay yolları ve bürokrasiyi azaltacak yönleri vardır..
Şu gerçeğin altını çizmek isterim..
Bürokrasinin altında ezilen ve boğulan vatandaşın sesinin duyulması elzemdir..
Yapmayın etmeyin şu bürokrasi ve evrak egemenliğini azaltmanın yollarını arayın..
Vallahi billahi vatandaş evrak egemenliğinden nefes alamaz duruma gelmiş..
Sadece Fırat Edaş konusunda değil diğer bütün resmi kurumlarda durum aynı..
Bir imza için günlerce bekleyen vatandaşın ruh halini empati yaparak değerlendirin..
İşleri kolaylaştırın zorlaştırmayın..
Vatandaşı detaylara ezdirmeyin..
Resmi kuruma gitmek vatandaşın korkulu rüyası haline gelmiş kabusa dönüştürmeyiniz..
Detaylara boğulan her proje uzayan iş yükü ve vatandaş sitemini beraberinde getiriyor..
Bürokrasiden yakınan bir Cumhurbaşkanımızın olduğunun bilinmesini isterim..
Sizler bir çalışma başlatın arkası gelir..
Fırat Edaş'tan başlayacak bir çalışma diğer kurumlara örnek olacaktır..
Kalın sağlıcakla..